کاربرد لوله های پلی پروپیلن در صنعت

 

پروپیلن یک ترکیب شیمیایی است که از برش های سبک نفتی و روش کراکینگ پروپان به وسیله بخار تولید می‌شود. پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده از کاربردها شامل فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌ بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمای ذوب پلی پروپیلن بین ۱۳۰ تا ۱۷۱ درجه سانتی‌گراد است.

لوله پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین و اساسی ترین پلیمرهای مورد استفاده در دنیا بوده که از راندوم کوپلیمر نوع ۳ ساخته می شود. این لوله جزو سبک ترین و مقاوم ترین لوله های پلیمری می باشد.

لوله پلی پروپیلن در صنایع مختلف شامل صنایع نفت، گاز، شیمیایی، غذایی، دارویی، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین کاربردهای لوله پلی پروپیلن عبارتند از:

– سیستم های تخلیه شیمیایی
– سیستم های تهویه مطبوع
– فرایندهای صنعتی
– انتقال آب
– توزیع آب سرد و گرم
– سیستم های فاضلاب
– اتصالات فرعی لوله کشی
– صنایع مواد غذایی و لبنیات

یکی از پرمصرف ترین صنایعی که از این لوله ها استفاده می کند ، صنعت ساختمان سازی است. لوله های پلی پروپیلن نسل جدید لوله های فلزی در تاسیسات ساختمانی است. از لوله های پلی پروپیلن برای لوله کشی آب سرد و گرم در داخل ساختمان ها استفاده می کنند. در واقع این لوله ها که به رنگ سبز یا سفید تولید می شوند جایگزین لوله های فلزی قدیمی هستند.

مزایای لول های پلی  پروپیلن

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید