پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن یک پلاستیک رایج و مقاوم

پلی اتیلن یک رزین مصنوعی یا پلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن ساخته می شود. دارای بسیاری از گروه های اتیل است که به هم یا در زنجیره های شاخه دار پیوسته اند. آن سبک، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و رطوبت، و دارای خواص عایق بندی خوب است. آن را می توان به محصولات مختلف، مانند ظروف، لوازم آشپزخانه، لوله، فیلم ها و ورق ها، برای بسته بندی و عایق کاری شکل داد. آن را همچنین می توان با گرم کردن و سرد کردن نرم و سخت کرد .

ترکيب پايه پلي اتيلن مي تواند با درج عناصر يا گروه هاي شيميائي ديگر، مانند پلي اتيلن كلريده و پلي اتيلن كلروسولفوناته تغيير يابد. علاوه بر این، اتيلن مي تواند با مونومرهاي ديگر مانند وينيل استات يا پروپيلن كوپوليمر شود تا تعدادي از كوپوليمرهاي اتيلن را تولید کند.
پلی اتیلن و نسخه های آن از پلاستیک های بسیار مورد استفاده هستند و می توانند در تقریبا هر صنعت بزرگی یافت شوند. برخی از کاربردهای رایج پلی اتیلن عبارتند از :
بطری ها
مخازن آب
ظروف غذایی
کیسه ها
لوله ها و اتصالات لوله
فیلم های انعطاف پذیر
پلی اتیلن مزایایی مانند سبک بودن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و رطوبت، خواص عایق بندی خوب و هزینه کم دارد. اما نقاط ضعف آن شامل قدرت، سختی و سخت پذیری کم، نشان دادن خزش قوی در مقابل نیروی پایدار، و مقاومت کم در برابر ترک خوردگی است .

پلی اتیلن

دیدگاه ها 0

درباره این مطلب دیدگاهی ارسال کنید