انواع جوشکاری سرد - پویا صنعت
پست شده در مقالات

انواع جوشکاری سرد: اتصال فلزات با فشار به جای حرارت

درک جوشکاری سرد، انواع آن و فلزات قابل اتصال

جوشکاری سرد، که همچنین به عنوان جوشکاری حالت جامد شناخته می شود، فرآیندی برای اتصال فلزات است که از فشار به جای حرارت برای ایجاد پیوند استفاده می کند. برخلاف تکنیک های جوشکاری ذوبی که فلزات را با هم ذوب می کنند، جوشکاری سرد فلزات را در حالت جامد نگه می دارد. در اینجا برخی از نکات کلیدی در مورد جوشکاری سرد آورده شده است. در مطالب قبلی منتشر شده درباره جوشکاری سرد به مزایا و معایب و نحوه چگونگی این مدل جوشکاری بطور کامل پرداخته شده است. در این مقاله به انواع مختلف این جوشکاری می پردازیم و به این سوال جواب میدهیم که چه نوع فلزاتی را می توان به جوشکاری سرد متصل کرد.

انواع جوشکاری سرد

برخلاف تصور، انواع مختلفی از جوشکاری سرد وجود ندارد. در عوض، سه روش با نام های مشابه وجود دارد. بیایید نگاهی کوتاه به این فرآیندها داشته باشیم.

انتقال فلز سرد (CMT)

انتقال فلز سرد (CMT) یک فرایند جوشکاری ذوبی است که از قوس جوشکاری برای ایجاد اتصال استفاده می کند. این روش اغلب به اشتباه به عنوان “جوشکاری سرد” برچسب زده می شود که باعث سردرگمی می شود. CMT یک فرآیند جوشکاری MIG است که تقریباً 90 درصد حرارت ورودی کمتری نسبت به فرآیند جوشکاری MIG معمولی نیاز دارد.

از آنجایی که این روش جوشکاری قوسی بسیار “سرد” است، بسیاری از مشکلات را مانند فرآیند واقعی جوشکاری سرد حل می کند. با این حال، نباید این دو را اشتباه بگیرید.

CMT از یک قوس الکتریکی، سیم جوش پرکننده استفاده می کند و ما می توانیم از آن برای فلزاتی استفاده کنیم که در آنها جوشکاری سرد فشاری امکان پذیر نیست. اما CMT برای کنترل ورودی حرارت به جمع شدن دقیق سیم جوش پرکننده در هنگام شروع قوس متکی است.

انجام این کار فقط برای ربات امکان پذیر است و اگر جوشکاری سرد فشاری گزینه باشد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.